The Live Ops Associate is the specialist, in charge of setting up, communicating, and ensuring continuity of the in-game promotions and events for his/her games. This role works on a day-to-day basis with the Live Operations team.
Your main challenges will include:
Requirements
Bonus Points
Profile
Benefits:
What Gameloft offers:
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We are looking for a creative and passionate 2D Artist at the Middle or Senior level to join our team. As a member of our art team, you will be actively engaged in the exciting process of game development, contributing to the creation of unique and captivating concept art for Disney Dreamlight Valley. This is an opportunity to bring characters, clothing, and props to life in a beloved and vibrant game world.
Project: Disney Dreamlight Valley
Directions of professional activity: concept art (clothing, accessories, characters, props)
Requirements:
Will be a plus:
Key Responsibilities:
Benefits:
What Gameloft offers:
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The VFX Artist will be responsible for creation, implementation, and systems spec for all effects components in the game. They will need to collaborate closely with engineering, design, and the other art disciplines to develop outstanding visual effects.
Requirements:
Benefits:
What Gameloft offers:
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[D&D PC-Console ] Directeur(trice) artistique technique- Technical art director
Nous sommes à la recherche d'un(e) Directeur(trice) artistique technique qui rejoindra notre équipe dynamique et participera à notre projet PC/console innovant Dungeons & Dragons®.
Ce jeu révolutionnaire associera des éléments d'action-RPG/survie à des fonctionnalités de simulation de vie pour redéfinir le genre et captiver les joueurs du monde entier. En tant que Directeur(trice) artistique technique, vous travaillerez en étroite collaboration avec les directeurs artistiques, techniques et créatifs pour donner vie à notre vision créative. Vous superviserez les pipelines artistiques techniques et le développement visuel, tout en facilitant le développement et la collaboration entre les équipes à toutes les étapes du développement.
Ce poste peut s'adapter à un modèle de travail hybride, le studio principal étant situé à Montréal, ǪC, Canada.
Principales responsabilités :
• S'approprier les pipelines de contenu artistique et veiller à leur efficacité.
• Superviser le pipeline de génération de mondes/biomes, la météo dynamique et l'heure du jour, la personnalisation des personnages, et le système modulaire de construction de forteresses et de donjons.
• Travailler avec notre équipe artistique pour maintenir les budgets en matière de performances et de mémoire sur toutes les plateformes.
• Faire le lien entre les programmeurs et les artistes pour assurer des conversations interdisciplinaires.
• Travailler avec les artistes techniques et les programmeurs 3D pour développer les fonctions de rendu et les shaders.
• Développer et perfectionner les pipelines internes, en identifiant et en résolvant les problèmes de flux de travail artistiques en collaboration avec les artistes techniques, les ingénieurs et les artistes.
• Évaluer et adopter des technologies et des processus innovants et encadrer l'équipe en la matière.
• Définir la feuille de route technique et la vision à long terme de l'équipe artistique technique, en s'alignant sur les besoins des différentes disciplines.
• Intégrer et évaluer les technologies (internes et externes) dans les flux de travail artistiques, en se concentrant sur les solutions les plus efficaces et les plus rentables.
• Cultiver une culture de département artistique technique qui valorise l'autonomisation, l'auto responsabilisation et la liberté créative.
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We are looking for a Technical Art Director to join our dynamic team and contribute to our innovative Dungeons & Dragons® PC/console project.
This groundbreaking game will merge action-RPG/survival elements with life-simulation features to redefine the genre and captivate players globally. As a Technical Art Director, you will work closely with art, technical and creative directors to bring our creative vision to life. You will oversee tech art pipelines and look development, while facilitating cross-team development and collaboration throughout all development phases.
This position can accommodate a hybrid work model, with the home studio located in Montreal, ǪC, Canada.
Main responsibilities:
• Take ownership of art content pipelines and ensure their efficiency.
• Oversee the world/biome generation pipeline, dynamic weather & time of day, character customization, and modular stronghold- and dungeon-building system.
• Work with our Art team to maintain performance & memory budgets across all platforms.
• Bridge between programmers and artists to ensure cross-disciplinary conversations.
• Work with technical artists and 3D programmers to develop rendering features and shaders.
• Develop and refine internal pipelines, identifying and resolving art workflow issues in collaboration with technical artists, engineers, and artists.
• Evaluate, adopt, and mentor the team on innovative technologies and processes.
• Define the technical roadmap and long-term vision for the tech art team, aligning with the needs of various disciplines.
• Integrate and review technology (both internal and external) in art workflows, focusing on the most efficient and cost-effective solutions.
• Cultivate a tech art department culture that values empowerment, self-accountability, and creative freedom.
• Au moins 10 ans d'expérience professionnelle dans le développement de jeux, dont un minimum de 3 ans à un poste de responsable ou de directeur(trice)
• Connaissance approfondie des principes fondamentaux de l'informatique de synthèse, tels que la modélisation, le texturage, le shading, le rigging, l'animation, l'éclairage et le rendu
• Maîtrise des logiciels de création artistique modernes, et connaissance approfondie d'au moins un logiciel (Max/Maya, Houdini, Substance 3D, ZBrush, etc.)
• Expérience des moteurs de jeu tels qu'Unreal, Unity ou de moteurs propriétaires modernes
• Sens aigu de la qualité visuelle et jugement esthétique solide
• Maîtrise de Python, PyQt, MAXscript ou MEL pour l'écriture de scripts dans les applications DCC, la connaissance de C++/C# étant un atout pour le moteur
• Solide compréhension des mathématiques 3D et des concepts connexes
• Bonne connaissance de la gestion des assets et du partage des meilleures pratiques
• Compétences créatives en matière de résolution de problèmes pour relever les défis techniques
• Excellentes capacités de communication pour combler le fossé entre les artistes et les ingénieurs logiciels
• Baccalauréat en informatique, en ingénierie, en arts graphiques ou dans un domaine connexe, ou une expérience équivalente
• Expérience démontrée à un poste de direction artistique technique pour un titre AAA
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• At least 10 years of professional game development experience, including a minimum of 3 years in a lead or director position
• In-depth knowledge of CG fundamentals such as modeling, texturing, shading, rigging, animation, lighting, and rendering
• Expertise in modern art software packages and at least one in-depth (Max/Maya, Houdini, Substance 3D, ZBrush, etc.)
• Experience with game engines such as Unreal, Unity, or modern proprietary engines
• A keen eye for visual quality and strong aesthetic judgment
• Proficiency in Python, PyQt, MAXscript or MEL for scripting in DCC applications, with C++/C# knowledge being a plus in engine
• Solid understanding of 3D math and related concepts
• Strong grasp of asset management and sharing best practices
• Creative problem-solving skills to tackle technical challenges
• Excellent communication abilities to bridge the gap between artists and software engineers
• A bachelor's degree in computer science, engineering, graphic art, or a related field, or equivalent experience
• Proven experience leading tech art for a AAA title
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[ D&D - PC Console] Concepteur(trice) de Niveaux Senior - Senior Level Designer
Rejoignez notre équipe talentueuse et lancez-vous avec nous dans une aventure inédite ! Nous sommes à la recherche d'un(e) Concepteur(trice) de Niveaux sénior qui mettra à contribution ses talents dans notre projet PC/console Dungeons & Dragons®. Ce jeu novateur fusionnera des mécaniques action-RPG/survie avec les éléments uniques des jeux de simulation de vie pour redéfinir le genre et captiver l'imagination des joueurs du monde entier.
Nous sommes à la recherche d'un(e) Concepteur(trice) de niveaux spécialisé(e) dans la création de mondes pour une équipe qui démarre présentement un nouveau projet. En tant que membre de l'équipe, vous devrez travailler en étroite collaboration avec le Chef concepteur de niveaux du projet pour mettre en place la disposition du monde du jeu ainsi que les règles de base de la conception de niveaux dans le jeu.
Principales tâches et responsabilités :
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Join our talented team as we embark on an uncharted gaming adventure! We're on the lookout for a Senior Level Designer to contribute their skills to our Dungeons & Dragons® PC/console project. This innovative game will blend action-RPG/survival features with the unique elements of life-simulation games to redefine the genre and capture the imaginations of players worldwide.
We are seeking a Senior Level Designer who specializes in creating worlds for a team that is currently starting a new project. In your capacity as a team member, you must collaborate closely with the project's Lead Level Designer to lay out the game world and establish the basic guidelines governing level design for the game.
Main Tasks
Compétences et profil
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Skills and Profile
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[ D&D - PC Console] Concepteur(trice) de Jeu Technique Senior - Senior Technical Game Designer
Rejoignez notre équipe talentueuse et lancez-vous avec nous dans une aventure inédite ! Nous sommes à la recherche d'un(e) Concepteur(trice) de Jeu Technique sénior qui mettra à contribution ses talents dans notre projet PC/console Dungeons & Dragons®. Ce jeu novateur fusionnera des mécaniques action-RPG/survie avec les éléments uniques des jeux de simulation de vie pour redéfinir le genre et captiver l'imagination des joueurs du monde entier.
Le ou la Concepteur(trice) technique de jeu senior est responsable du soutien de l'équipe Design. Cette personne est chargée de la création de scripts, de l'intégration des données et de la réalisation de prototypes. Elle est souvent appelée à accomplir une variété de tâches en parallèle, toujours avec rigueur. Le ou la Concepteur(trice) de jeu technique senior fait le pont entre l'équipe et les différents corps de métier du jeu vidéo. Grâce à sa maîtrise des outils de développement, il ou elle participe activement à la réalisation de la vision du jeu en plus d'offrir son soutien aux différents membres de l'équipe.
Principales tâches et responsabilités :
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Join our talented team as we embark on an uncharted gaming adventure! We're on the lookout for a Senior Technical Game Designer to contribute their skills to our Dungeons & Dragons® PC/console project. This innovative game will blend action-RPG/survival features with the unique elements of life-simulation games to redefine the genre and capture the imaginations of players worldwide.
The Senior Technical Game Designer is responsible for supporting the Design team. This person is in charge of script creation, data integration and prototype production and is often called upon to complete various concurrent tasks, always with the necessary thoroughness. The Senior Technical Game Designer bridges the gaps between the team and the various professionals who work on a video game. Relying on their mastery of development tools, they actively contribute towards realizing the game's vision in addition to providing support to various team members.
Main Tasks and Responsibilities:
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Gameloft Ukraine is looking for a talented UI Artist (Strong Middle/Senior) with a passion for creating visually appealing interfaces for mobile games. You will closely collaborate with UI/UX Designer, Game Designers & 2D Artists creating and developing unique UI visuals that enhance the player's experience.
Join our team and help create a visually stunning and immersive experience for our users.
Will be a plus:
Responsibilities:
Benefits:
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This is a position requiring a mix of strong economy and marketing knowledge with a passion for analytical game design and the emerging free-to-play business model.
Requirements:
Responsibilities:
Benefits:
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